Hieronder vindt u alle belangrijke informatie over onze webwinkel.

 

Wilt u meer weten over het reilen en zeilen op onze website? Lees dan hier de uitgebreide beschrijving. Het is best wel veel leeswerk, want wij zijn graag duidelijk. Voor ons geen kleine lettertjes. Alle informatie die u moet weten, vindt u hieronder.

 

1. Bestellen

2. Levering, bezorging en verzendkosten

3. Betalen

4. Zichttermijn (Herroepingsrecht)

5. Retourneren als het valt onder zichttermijn

6. Retourneren bij garantie

7. Garantie en reparatie

8. Klachtbehandeling

9. Meest gestelde vragen

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

1. Bestellen

Bestellen bij Badkamercomfort kan heel eenvoudig via onze website. Als u de stappen volgt die hieronder beschreven staan, dan kan er bijna niets fout gaan.

Maar als u toch liever uw bestelling per mail door wilt geven, dan kan dat. Vermeld altijd uw naam, adres en telefoonnummer, zodat wij, bij vragen, contact met u op kunnen nemen.

Wij begrijpen dat bestellen via internet niet voor iedereen zo vanzelfsprekend is. Wij helpen u hier graag bij.

 

Stap 1:

U heeft een artikel uitgekozen dat u wilt kopen.

We zullen aan de hand van een voorbeeld het bestelproces met u doornemen. In ons voorbeeld willen we deze badplank kopen.

 

Controleer voordat u gaat bestellen of er opties zijn. Deze vindt u aan de rechterkant van het scherm (onder de prijs). Als er niets staat, zijn er geen keuzemogelijkheden.

Bij opties kunt u denken aan een kleur, een maat of extra's, zoals een rugleuning bij een douchekruk, die er niet standaard bij zit. In het voorbeeld van de badplank moet u kiezen voor een maat. Zodra u op het balkje klikt (maakt niet uit waar), krijgt u de mogelijkheden te zien. (Standaard zijn alle opties uitgevinkt.)

 

Stap 2:

Controleer daarna hoeveel u er wilt hebben. Standaard is dit 1 (= ingevuld). In het voorbeeld bestelt u dus 1 stuks badplank van € 45,35 per stuk. U kunt dit getal wijzigen in ieder getal dat u wilt.

 

Stap 3:

Klik nu op de bruine knop 'Koop nu'. Hierna komt u in een klein schermpje in het midden van het scherm.

Dat ziet er ongeveer zo uit:

 

 

Stap 4:

Hier controleert u uw artikel. De informatie betreft alleen het artikel dat u net aangeklikt heeft. Als u al een artikel besteld had, dan vindt u die informatie niet op dit scherm. Die informatie staat bij het blauw gekleurde 'Mijn mandje'.)

 

Oeps.. een fout ontdekt

Een foutje is soms zo gemaakt. U bent ook maar een mens. Opeens ziet u bijvoorbeeld staan dat u 2 dezelfde artikelen heeft besteld. Dat komt veel voor. U had het artikel dan al in bestelling gezet. Het programma maakt er dan automatisch 2 van. U zult zien dat de prijs ook is verdubbeld. U wilt dit herstellen, want u wilt er geen 2.

Hoe doet u dat?

Zo'n fout is heel eenvoudig te herstellen. Als u een fout constateert, dan klikt u op 'Mijn mandje'. Hier kunt u wijzigingen aanbrengen.

Klik NIET op het kruisje rechtsboven in de hoek, want dat verandert de inhoud van het mandje niet. U sluit alleen het venster.

Hoe u een wijziging kunt aanbrengen, kunt u hieronder lezen bij 'Wijzigingen aanbrengen in 'Mijn mandje'.

 

 

Niet wanhopen… u zit nog nergens aan vast!

Mocht u het even niet meer weten, dan klikt u gewoon op 'Verder winkelen'. U zit nog nergens aan vast. U bent nog veel stappen verwijderd van een definitieve bestelling. Er zijn nog diverse mogelijkheden in het hele bestelproces om de order te bekijken, te wijzigen of zelfs te annuleren.

Pas als u uw gegevens heeft ingevoerd en op een groene knop 'Nu kopen' heeft gedrukt, dan pas is uw bestelling definitief. Tot die tijd kunt u nog alle kanten op.

Lees hieronder bij stap 5 wat u verder moet doen.

 

En mocht het echt niet lukken, dan belt u ons gewoon. Dan helpen wij u verder met het bestellen. Geen probleem. Doen we graag!

 

 

Stap 5:

Als u het controlevenster heeft gecontroleerd, kunt u kiezen voor 'Afrekenen' of voor 'Verder winkelen'.
Misschien weer zo'n lastige keuze. Wat houden deze termen in? Klik hier als u daar meer informatie over wilt lezen.

Let op: Het kruisje rechts in de hoek annuleert niet de bestelling van dit artikel. Het sluit alleen het venster.

 

Wijzigingen aanbrengen in 'Mijn mandje'

* Als u het aantal wilt veranderen, typ dan over het cijfer heen dat er al staat.
* Als u een artikel wilt verwijderen, klik dan op het kruisje rechts naast het bedrag.
* Als u nog een artikel wilt toevoegen, dan klikt u op 'Verder winkelen'. U komt weer terug in de winkel met de foto's. U kunt dan weer verder winkelen zoals beschreven bij stap 1.

Als u wilt afrekenen, gaat u verder met stap 6.

 

 

Hieronder ziet u een voorbeeld van 'Mijn mandje'.

Onder de artikelen ziet u nog een aanvinkmogelijkheid dat heet: Onthoud mijn winkelwagentje. Als u dit aanvinkt, kunt u rustig de website van Badkamercomfort sluiten en op een ander moment terugkomen. Uw computer heeft het mandje even tijdelijk op uw computer opgeslagen. Geheel voor uw gemak. Wij slaan verder geen informatie op en gebruiken deze informatie ook niet.

 

 

Stap 6:

Zodra u op de knop 'Afrekenen' drukt, krijgt u een scherm te zien dat er ongeveer zo uit zal zien:

 

 

In het overzicht vindt u informatie over de verzendkosten, de BTW en de totaalprijs.
Ook kunt u hier uw kortingscode invoeren, als u die heeft, bij Voucher.

Bij verzendlocatie kunt u op dit moment alleen Nederland invoeren.

 

Om uw bestelling af te kunnen ronden, zult u akkoord moeten gaan met onze voorwaarden. Een zekerheid voor u en voor ons dat we elkaars afspraken nakomen. Ook wij houden niet van onaangename verrassingen.
Vink het open blokje aan voor de blauwe zin: 'Ik keur de voorwaarden goed.' U kunt de voorwaarden doorlezen door op de blauwe link te klikken.

 

Stap 7:

Klik op de knop: 'Veilig bestellen'. U wordt dan naar het volgende scherm geleid.

 

Stap 8:

Vul uw gegevens in. Dit spreekt allemaal voor zich. Wij vragen geen informatie van u die wij niet nodig hebben. Concreet willen wij 3 soorten informatie van u ontvangen: hoe, wie en waar.
Dit gaat in 3 eenvoudige stappen:
Hoe:      Kies de gewenste betaalmethode (iDEAL of bankoverschrijving)
Wie:      Vul uw persoonsgegevens in.
Waar:    Bepaal of u de levering thuis of ergens anders afgeleverd wilt hebben.
(U mag altijd een ander afleveradres opgeven dan uw huisadres als het maar in Nederland is en al er op dat adres maar iemand aanwezig is om de bestelling aan te nemen).

 

Om u een idee te geven hoe dit eruit kan zien, hebben wij zo'n pagina voor ons klusbedrijf ingevuld.

 

Als laatste klikt u op de knop 'Volgende'.

Indien er gegevens ontbreken, dan wordt u vanzelf gevraagd deze gegevens te verstrekken.

 

Stap 9:

Hier ziet u een compleet overzicht van uw bestelling. Controleer u bestelling voor de laatste keer.
Als u voor iDEAL heeft gekozen, kiest u bovenin voor uw bank.

 

Om de bestelling definitief te maken klikt u op de groene knop onderaan, waarop staat: 'Nu kopen'.
Bij iDEAL komt u vervolgens in het betalingsscherm van uw bank terecht. Hier volgt u de instructies van uw bank op.
Als u voor bankoverschrijving heeft gekozen, dan ontvangt u informatie hoe u dit moet doen. Per email ontvangt u in beide gevallen een bevestiging van uw bestelling.

 

Let op!

Wij attenderen u erop dat u een koop met betaalverplichting aangaat, zodra u op de knop 'Nu kopen' heeft gedrukt.

Dit houdt in dat u wettelijk verplicht bent de betaling af te ronden.

Mocht u zich dus na het indrukken van de groene knop bedenken, dan kan dat niet meer.
U kunt natuurlijk wel direct contact met ons opnemen, zodat we het verzenden van de bestelling op tijd kunnen tegenhouden. Het terugstorten van het bedrag kan dan ook snel verlopen. Neemt u in dat geval even contact op met de klantenservice.

 

  

Stap 10:

U controleert de orderbevestiging die u per mail zult ontvangen.

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

2. Levering, bezorging en verzendkosten

 

Levering

De meeste artikelen zijn voorraadartikelen. Van sommige artikelen weten wij dat ze bij de groothandel op voorraad liggen en ook dan kunnen we snel leveren. Doorgaans heeft u uw bestelling tussen den 2-5 dagen in huis.

Het kan voor komen dat een artikel uitverkocht is of niet op voorraad is. Wij laten u dit dan zo spoedig mogelijk weten. Wij sturen u geen vervangend artikel zonder overleg.

Als u niet binnen 30 dagen kunnen leveren, dan heeft u het recht om de order te annuleren. U krijgt dan uw geld terug.

 

Bezorging

Wij vinden het belangrijk dat uw bestelling, zoals afgesproken, bij u aankomt. Om daar zeker van te zijn, geven wij het liefste het pakketje persoonlijk bij u af. Helaas gaat dat niet. We zijn dus van anderen afhankelijk wat betreft het transport. Helaas kunnen wij geen invloed uitoefenen op welke dag en hoe laat een bestelling bij u wordt afgeleverd. Wij kunnen doorgaans wel een indicatie geven, maar dat blijft altijd een indicatie.

 

Verzendkosten

Alle getoonde verkoopprijzen in onze winkel zijn inclusief BTW, maar exclusief verzendkosten. Deze verzendkosten proberen wij zo laag mogelijk te houden. Niemand zit immers te wachten op hoge verzendkosten. Hieronder treft u het overzicht aan van de mogelijkheden.

De verzendkosten hebben wij in 12 juni 2014 een klein beetje aangepast.

 

 

Bestellingen tot € 75,-

Bestellingen vanaf € 75,-

 

 

      4,50

GRATIS

 

 

Op het moment verzenden wij alleen naar adressen in Nederland.

 

Bij veel gestelde vragen kunt u veel informatie vinden over het bezorgen. Klik hier.

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

3. Betalen

Tijdens het bestelproces krijgt u een duidelijk overzicht van de kosten van uw bestelling. Naast verzendkosten rekenen wij geen andere kosten, zoals verpakkingskosten, bankkosten, verzekeringskosten, transportkosten, verrassingskosten… wij hebben ze niet.

 

Betalen kan op twee manieren. U kunt kiezen uit: 
1. Overschrijving via bank- of girorekening 
2. iDEAL


OVERSCHRIJVING

U kunt ervoor kiezen om de kosten van bestelde producten vooraf over te maken. Dit is erg handig wanneer u nog geen gebruik maakt van bijvoorbeeld internetbankieren. Het bestelproces is vrijwel identiek aan de iDEAL-bestelmethode. Na de voltooiing van de bestelling ontvangt u van ons een mail met hierin alle informatie die u nodig heeft om te kunnen betalen. U bent wettelijk verplicht de overschrijving per bank of giro tot uitvoer te brengen.

Zodra wij uw betaling hebben ontvangen, starten wij met de verwerking van de bestelling. Hierdoor is de tijd tussen bestellen en ontvangen doorgaans groter dan bij de iDEAL-betaling.
Wanneer u kiest om uw bestelling te betalen middels ‘Overschrijving’ wordt uw bestelling vanaf een bedrag van 75 euro GRATIS bij u thuis bezorgd.

 

iDEAL

Met iDEAL kunt u veilig en gemakkelijk uw online aankopen afrekenen. U rekent af in uw vertrouwde internet betaalomgeving, op basis van specifieke beveiligingsmethodes van uw eigen bank.


Voordelen van iDEAL:

- iDEAL is vertrouwd, veilig en gemakkelijk;

- iDEAL wordt ondersteund door de grote Nederlandse banken;

- Controle en overzicht op de betaling

- U kunt iDEAL gebruiken als u internetbankiert bij ABN Amro Bank, Rabobank, ASN Bank, ING, SNS Bank, Friesland Bank, Van Lanschot Bankiers, Triodos Bank en RegioBank.

- De betaling wordt direct ontvangen, waardoor een bestelling sneller wordt verwerkt.

- Vanaf 75 euro wordt uw bestelling GRATIS bezorgd.

 

Hoe werkt iDEAL?

U plaatst een bestelling bij Badkamercomfort. Bij het afrekenen van de bestelling kunt u aangeven dat u met iDEAL wilt betalen. Klik dan op de iDEAL-betaalknop en selecteer uw bank. Vervolgens wordt u doorgeleid naar uw eigen bank waar de betaalopdracht voor u klaar staat. U wordt door uw bank gevraagd een aantal gegevens in te vullen en u autoriseert de betaling. Het bedrag wordt direct van uw betaalrekening afgeschreven en Badkamercomfort wordt geïnformeerd dat de bestelling is betaald. Mocht er een fout optreden bij de verwerking, dan krijgt u daarvan een bericht en wordt het bedrag niet afgeschreven. Mocht u duidelijkheid willen, dan neemt u gewoon contact met ons op en dan kijken we er samen naar.

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

4. Zichttermijn (Herroepingsrecht)

Omdat u via internet bestelt, krijgt u bij ons een zichttermijn van 14 dagen. Dit houdt in dat u 14 dagen de tijd heeft om te bepalen of u het artikel wilt houden. U mag het artikel uitpakken, passen en eventueel gebruiken als dat nodig mocht zijn, maar niet langer dan nodig om te beoordelen of u het artikel aan uw verwachting voldoet.

Mocht u het artikel willen teruggeven, dan kunt u zich heel eenvoudig beroepen op het herroepingsrecht door gebruik te maken van ons formulier Herroepingsrecht. Deze kunt u hier vinden. Als u dit formulier download, volledig invult en per mail terugzendt, is dat afdoende.

U bent niet verplicht een reden op te geven waarom het artikel niet bevalt, maar wij zouden het wel erg op prijs stellen.

 

Herroepingsrecht in het kort

U bekijkt het artikel na ontvangst. U reageert binnen 14 dagen als het artikel niet aan uw verwachting voldoet. U hoeft geen reden op te geven. U krijgt uw geld volledig terug binnen 14 dagen. Als u snel reageert, reageren wij doorgaans ook snel.

 

Zorgvuldig omgaan met het artikel en de verpakking

Wij verwachten van u dat u tijdens de bedenktijd zorgvuldig om zult gaan met het product en de verpakking. We kunnen een bedrag inhouden op het restitutiebedrag als wij van mening zijn dat het artikel verder is gebruikt dan noodzakelijk en als er schade wordt geconstateerd. De hoogte van het bedrag ligt niet vast en is aan ons om te bepalen. Wij verzoeken u daarom niet op het artikel te schrijven, geen stickers te plakken. Het is ook handig om alle verpakkingsmaterialen te bewaren voor het geval het artikel retour gaat.

 

Teruggeven

Als u, na bezichtiging, besluit het artikel terug te geven, dan meldt u dat per mail binnen 14 dagen na ontvangst. Dit kan het handigste via het formulier Herroepingsrecht (zie hierboven). U krijgt dan van ons een mail met een retournummer en instructies hoe u het artikel moet verzenden. Als u zich aan de instructies houdt, vergoeden wij het bedrag binnen 14 dagen volledig terug. Ook de door u betaalde verzendkosten. Deze verzendkosten worden alleen vergoed als u de gehele order terugstuurt en niet als u enkele items houdt.

Wij gaan er wel van uit dat u het artikel compleet, onbeschadigd, in de originele staat en verpakking aan ons retourneert. Wij laten u weten dat wij verantwoordelijk zijn voor uw pakketje tot het moment dat het wordt afgeleverd en dat u verantwoordelijk bent voor uw pakketje als u het retourzendt. Zorg er dus goed voor dat het pakketje stevig is verpakt en voldoende is gefrankeerd.

De kosten voor de retourzending zijn namelijk voor u. Hier kunnen wij niets aan veranderen.

Om u tegemoet te komen kunt u hier een overzicht bekijken van de mogelijke verzendkosten van een pakketje als u het terugstuurt met bijvoorbeeld een Postnl.

 

Als er schade ontstaat door verzending kunnen wij een bedrag ter compensatie aftrekken van het bedrag dat wij u gaan terugstorten. Bij vergeten of te weinig betaalde porto zullen wij de portokosten + eventuele overige kosten die de bezorger rekent, verrekenen met het eindbedrag.

 

 

Uw verplichting na ontvangst:
Wanneer u uw bestelling ontvangt is het belangrijk dat u de bestelling direct controleert op beschadigingen en op compleetheid. Wij vragen u binnen 48 uur aan de bel te trekken als er iets niet in orde is met de bestelling.

Zeker als u een verkeerd artikel heeft ontvangen, is het handig om dit zo spoedig mogelijk per e-mail te melden. Wij kunnen dan direct actie ondernemen. Hoe langer u wacht, hoe lastiger het wordt om te achterhalen wat er fout is gegaan.

 

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

5. Retourneren

We onderscheiden 2 soorten retourneren:

a) Retour sturen omdat het artikel niet aan uw verwachting voldoet (herroepingsrecht)

b) Retour sturen omdat er iets aan het artikel mankeert (garantie)

 

a) Retour bij herroepingsrecht

Wij doen er alles aan om u zo goed mogelijk te informeren over onze producten. Mocht het artikel dat u besteld heeft toch niet aan uw verwachtingen voldoen, dan is er de mogelijkheid om het eenvoudig te retourneren. Indien uw retourzending voldoet aan de voorwaarden (zie onderstaand), krijgt u vervolgens uw geld terug. Zodra u uw retour heeft gemeld, krijgt u van ons een bevestiging van de ontbinding van de overeenkomst. U bent dan verplicht om het artikel binnen 14 dagen naar ons toe te sturen volgens de instructies die wij u in de mail laten weten. Na ontvangst bij ons controleren wij de zending. Als deze akkoord wordt bevonden, krijgt u uw geld per direct, maar uiterlijk binnen 14 dagen terug. Zie verder bij hoofdstuk 4: Zichttermijn (Herroepingsrecht) als er niets aan het artikel mankeert.

 

b) Retour bij schade, incompleetheid, verkeerd artikel

Indien er iets aan uw bestelling mankeert, is het retoursturen iets ingewikkelder dan wanneer het gewoon teruggestuurd gaat worden omdat het niet aan de verwachting voldoet. U kunt hiervoor NIET het eerdergenoemde herroepingsformulier gebruiken. Deze is echt alleen voor het retourneren van bestellingen waar niets aan mankeert.

 

Er zullen een aantal zaken vooraf bepaald moeten worden. Meld u schade, gebrek of incompleetheid direct per mail op het moment dat u het constateert. Bij een snelle reactie kan het probleem snel worden opgelost. Bij een verkeerd geleverd artikel vergoeden wij altijd de verzendkosten als u het artikel naar ons terugstuurt. In alle andere gevallen wordt dat per situatie bekeken.

 

 

Terugsturen? Hoe doe ik dat?

Als u een artikel retour wilt sturen, meld u dat per mail. U wacht onze retourinstructie af. Deze instructie ontvangt u per mail, zodat u het altijd rustig kunt nalezen. Mogelijk wordt het pakketje bij u opgehaald. Dit hangt van het artikel af.

Handel nooit op eigen initiatief. Stuur nooit een artikel zomaar terug. Pakketjes zonder duidelijk afzender worden geweigerd!

 

 

 

Retourvoorwaarden

Wij nemen artikelen alleen terug als zij aan de volgende criteria voldoen:

- U heeft het artikel verpakt volgens onze verzendinstructies, die u per mail ontvangt.

- Het betreft het artikel dat u bij Badkamercomfort het gekocht.

- U heeft zelf geen aanpassingen gedaan aan het artikel. In geval van een gebrek, mag niet getracht zijn dit gebrek te herstellen.
- De geretourneerde artikelen zijn verpakt in de originele verpakking, inclusief folie e.d.
- De geretourneerde artikelen moeten binnen 14 dagen na ontvangst gemeld zijn per mail.

 

Wat te doen bij schade

Meld schade per mail. Beschrijf uitvoerig hoe u het artikel heeft ontvangen, hoe het artikel verpakt was, hoe de doos eruit zag, hoe de schade ontstaan is. Hoe uitvoeriger hoe beter. Wij willen graag van u weten wat er is gebeurd en ook wat er precies beschadigd is.

Als u het artikel terugstuurt, eisen wij dat u zich houdt aan de retourinstructie, die u van ons krijgt zodra u de schade meldt. Er zal bepaald moeten hoe erg de schade is, hoe het is ontstaan, door wie, wie verantwoordelijk is, of het onder de garantie van de fabrikant valt, of het artikel gerepareerd of vervangen moet worden en wie dat gaat betalen.


Foto bij schade

Bij schade vragen wij u een foto te nemen van de beschadiging en deze naar ons te mailen, tezamen We zullen dan contact met u opnemen en u laten weten wat u vervolgens moet doen.

Zodra een retourzending bij ons binnen is, controleren wij of de verzending volgens de afspraken is verzonden. Als de zending klopt, dan streven wij ernaar om de zaak binnen 30 dagen af te handelen.

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

6. Garantie en reparatie

Wij leveren geen ondeugdelijk materiaal. Daar houden wijzelf ook niet van.

Alle producten die Badkamercomfort via de webwinkel verkoopt hebben een geldige fabrieksgarantie. Naast de fabrieksgarantie gelden onverminderd de wettelijke rechten omtrent garantie en conformiteit.

Garantie geldt niet indien:

- wanneer het artikel niet volgens de bijgeleverde handleiding is gebruikt;

- brandschade of andere 'rampschade';

- indien aan de koper zelf wijzigingen of reparaties aan het artikel heeft verricht;

- het artikel voor andere doeleinden is gebruikt dan waarvoor deze bestemd is;

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

7. Klachtbehandeling

Badkamercomfort levert haar artikelen met grote zorg. Toch kan het voorkomen dat er iets niet goed verloopt.

Mocht u over het transport, de verpakking of de correctheid van de chauffeur ontevreden zijn, dan horen wij dit graag. Ook uw positieve reacties horen wij graag. Ook daar zijn we gevoelig voor. J

We doen namelijk onze uiterste best voor u. Wij willen graag dat u tevreden bent over ons en onze service.

Mocht onze service te wensen overlaten? Laat het ons dan weten. Wij doen er alles aan om uw klachten te verhelpen. Bij Badkamercomfort draait alles om tevreden klanten.

 

Melding van een klacht

U kunt hiervoor een mail schrijven met uw klacht.

Meld altijd uw ordernummer en uw naam. Eventueel een telefoonnummer waarop u te bereiken bent.

Voor een correcte en snelle afhandeling dient u zo volledig mogelijk te omschrijven wat de situatie is. In veel gevallen helpt het om foto’s toe te voegen.

Wij behandelen uw klacht altijd binnen 14 werkdagen. Onze klantenservice heeft het volgende e-mailadres: info@badkamercomfort.nl.

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

8. Veelgestelde vragen

Wij hebben een rubriek gemaakt met veelgestelde vragen van bezoekers. Klik hier om daar heen te springen.

 

 

Als u een specifieke vraag heeft, kunt u deze het beste per mail stellen.
Ons e-mailadres is:
info@badkamercomfort.nl